Tuesday, May 15, 2012

Seindah Sakura...

SEINDAH SAKURA sudah pun menjengah di kaca TV dan harapan aku agar SS mampu untuk menjadi salah sebuah naskah yang baik memandangkan barisan para pelakon yang telah bekerjasama dengan baik, jalan cerita yang menarik dan juga garapan yang baik daripada pengarah muda dan juga pelakon versatil, Zul Huzaimi dan juga sebahagian daripada babak yang terdapat di dalam SS telah direalisasikan di Paris bagi memberikan satu nafas yang lain kepada drama bersiri ini.

Kisah masyarakat yang mungkin ada diantara para penonton akan menperkatakan bahawa naskah ini adalah naskah klise tetapi approachnya amat berlainan sekiranya mahu dibandingkan dengan drama2 yang terdapat di dalam industri tempatan.

Gandingan yang baik di antara Fasha Sandha dan Fahrin Ahmad, yang mana insya'ALLAH SS mampu untuk menarik minat dan perhatian para penonton untuk menonton drama bersiri ini sehingga kepenghujungnya. 

Percubaan mengarah drama bersiri yang pertama buat Zul Huzaimi dan kali pertama bekerjasama dengan beliau sebagai pangarah dan pelakon, bagi aku, Zul Huzaimi telah berjaya di dalam misinya untuk mempersembahkan yang terbaik dan mungkin ada yang akan berkata disebabkan aku terlibat di dalam SS dan aku akan memberikan respon yang positif, jadi aku serahkan kepada para penonton untuk menilai sendiri akan kehebatan SS yang sedang berlegar di kaca TV3 pada setiap hari Isnin-Khamis pada pukul 7pm... Semoga terhibur...

5 comments:

Cik Herniezieana said...

Dari episod pertama layan drama ne, sampai semalam, asyik nak nangis je. Pelakon-pelakon mempamerkan mutu lakonan yg berkesan.

SS sedikit sebanyak dapat memuhasabahkan diri secara tidak sedar sebenarnya.

Semoga karya sebegini akan terus mewarnai Malaysia.

Cik Herniezieana said...

Good Job!
Dalam tak sedar, SS dapat memuhasabahkan diri kita sebenarnya.

sofianhakim said...

salam dato apa khabar

sofianhakim said...

salam dato

qaseh_qist said...

suke sangat tgk cte nih.. sngat2.. banyak dpt input dari setiap penyampaian secara x langsung.. dato pun xkurang hebat n cool berlakon dalam cite tue.. hehe gud job! thumbs up!!