Saturday, August 22, 2009

Impian Ayah...

Telefilem arahan Zulkifli Salleh ini dibawah syarikat produksi Dark Wave Pictures Sdn Bhd yang mana produsernya Rafina adalah pelakon jugak dulu (masih berlakon sampai sekarang) dan bila ada rezeki lebih sikit, buat drama sendirilah dan jadi bos...

Mengisahkan watak aku yang suka berpoya-poya sebab abahnya kaya duit banyak dan apabila abahnya meninggal dunia mengejut, menyebabkan mamat ni jadi kelam kabut sebab tidak bersedia dalam banyak hal lebih2 lagi dalam hal untuk menguruskan perniagaan abahnya sehinggakan perniagaan tersebut telah diambil alih oleh lembaga pengarah...

Arwah ayahnya telah meninggalkan wasiat melalui peguam yang dilantik bahawa mamat ni akan mewarisi duit peninggalan sebanyak RM10 juta dengan syarat dia mestilah berkahwin dengan wanita yang benar2 mencintainya tetapi pembantu peguam tersebut telah menceritakan tentang perkara itu kepada teman serumahnya yang mata duitan (RAFINA) dan telah menyusun strategi untuk memikat mamat ni tetapi mamat ni pun bijak jugak kerana telah mengadakan cerita bahawa dia lumpuh untuk memastikan bahawa minah tu memang benar2 mencintainya...

Telefilem ini akan ditayangkan di ASTRO tetapi aku tak tahu bilalah tarikh tayangannya dan LISDAWATI sedang hamil 6 bulan anak yang ke2 semasa bersama sama kami menjalankan penggambaran drama ini...

4 comments:

fq said...

wahhhhh...
br bca jaln cte nye da terpikat...
nmpk mcm bes...
lg2 abg nye watk...
mmg bes la...
x sabr nk tgu ni...
tahniah la utk lisdawati...

Kaynisa said...

Bila air ni bang Lan...
lama tak dengar berita... how's everything with u and ur family... hope everything is running smooth...
Salam
Kay

miEz haNeM said...

salam ramadhan buat abg eizlan dan kak vie:)
comelnye anak kecik kamu:)

hurmm..pasti akan tengok c

eizlan yusof said...

fq, cuma tak tahu bila keluar tapi takpe, astro prima selalu repeat cerita...

Kaynisa, semuanya ok thx so much, wsalam...

miEz haNeM, selamat berpuasa! thx so much ya...